Het goede leven - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu Het goede leven - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu

Het goede leven

Door: Mariska en Niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

04 Juni 2013 | Thailand, Chiang Dao

Gisteravond werd er tijdens het diner aan ons vertelt dat we een uur later opgehaald zouden worden bij het hotel. Half 9 in plaats van half 8. We slapen daarom lekker uit en schuiven om even na achten aan, aan het ontbijt. We bestellen weer een koffie en cappuccino vanaf de kaart en besluiten vandaag eens geen extra's te bestellen, zoals een eitje. We vullen ons bord met lekkere broodjes en kletsen wat. Ondertussen kijk ik op mijn telefoon en zie dat het 10 over 8 is. Nog ruim de tijd zeggen we tegen elkaar. Maar dan ineens, een paar minuten later, stopt er een minibus voor het hotel en stapt er een man uit. We besluiten om toch maar even poolshoogte te nemen voor de zekerheid. En dan blijkt dat hij ons komt ophalen. We zijn nog helemaal nog niet uitgegeten. Ik neem nog een grote slok koffie en neem mijn koffiebroodje mee. Wij zijn de eerste in de bus. We balen dat we zo vroeg werden opgehaald, maar leggen ons erbij neer. We hebben onze tijd waarschijnlijk hard nodig vandaag (denken we).

Maar dan stoppen we ineens voor een kantoortje en worden daar uit de bus gegooid. We moeten wachten op een andere bus blijkbaar. Dan 10 minuten later worden we opgehaald door iemand en worden weer in een ander busje gestopt. We rijden 5 minuten en rijden dan naar een tankstation in de stad. We zijn nog steeds met twee en begrijpen niet goed waarom we zo vroeg bij ons hotel zijn opgehaald. We moeten nog een kwartier wachten bij het tankstation en dan is er nog niks te zien. Nog 5 minuten zegt de man. Wij besluiten om maar een kopje koffie te gaan halen. En natuurlijk, staan wij net de koffie te bestellen, komt er een andere minibus het terrein op rijden met drie mensen. Ze wachten nu maar lekker op ons denken we bij onszelf. Dan stappen ook wij in de bus en word de man verwisselt voor een vrouwelijke gids en een stageloper. De drie mensen zijn Duitsers. Eindelijk gaan we dan op weg.

We bezoeken een vlindertuin en een orchideenkwekerij. Het is prachtig. Daarna door naar de twee bergdorpen. Eerst de akka mensen en een lisu dorp. We zien hoe deze mensen leven en ze proberen ons van alles te verkopen. Ik koop een armbanden voor een euro om er vanaf te zijn. We sturen de verkopers steeds door naar de Duitsers, haha. Daarna gaan we door naar de grotten en zien daarbinnen een liggende Boeddha. Daarna krijgen we lunch en vervolgen we onze weg naar het longnecks camp. Dat was immers waar we voor gingen. Na een uurtje komen we daar aan. Erg toeristisch, maar wel bijzonder om die mensen te zien met ringen om hun nek. Ze wegen bij elkaar zo'n 5 kilo. Moet je je voorstellen dat je dat de hele dag aan je nek hebt zitten.

Om half 5 zijn we weer terug in het hotel en nemen een plons in het zwembad. Daarna regelen we via het hotel vervoer naar chaing rai morgen en bellen we de gids van een aantal dagen terug over de treintickets en mijn ebook en iPad. Alles is nu geregeld. Op het vliegveld zullen we over 2 dagen worden opgewacht door iemand met onze treintickets en mijn gerepareerde iPad. Mijn ebook kon niet gerepareerd worden dus daar krijg ik het volledige bedrag van uitgekeerd.

Onze avond kan niet meer stuk. We gaan lekker eten in een restaurant met een Nederlandse eigenaar. Ook dat is een lang verhaal. Maar een ding was zeker; het bier en eten was voortreffelijk.

• 04 Juni 2013 - 17:38

Sven En Sab:

Klink allemaal erg leuk. Wat balen dat ze te vroeg waren en jullie in de bus moesten wachten xx

• 05 Juni 2013 - 07:37

Pa En Ma De Hoop:

Gelukkig ook nu weer eind goed, bijna, al goed.

• 05 Juni 2013 - 10:38

Jan En Judith:

Wat een belevenissen. Haha elke keer als ik in mn mailbox kijk..... pling een bericht uit Thailand. Leuk hoor. We blijven jullie volgen. En als de berichtjes stoppen dan weet ik dat ik als een gek in de auto moet naar schiphol om jullie op te halen, haha.
    xxx

• 14 Juni 2013 - 19:12

Diet:

Grappig... nooit geweten dat duitsers ook mensen zijn :)