Reisdag naar het zuiden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu Reisdag naar het zuiden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu

Reisdag naar het zuiden

Door: Mariska en Niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

06 Juni 2013 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen vroeg ging de wekker. We pikken het ontbijt van 7 uur nog even mee. Het stelt helaas niet veel voor, maar we doen het ermee. Om half 8 hadden we een taxi besteld. Maar je raad het vast al; de chauffeur was er al om 10 over 7. Hadden we kunnen weten. We laten de chauffeur even wachten en eten nog even snel ons ontbijt op. En dan laten we ons naar het vliegveld brengen. Het is niet zo'n hele lange rit gelukkig.

Het vliegveld is niet groot. We lopen er wat rond en dan om 8 uur gebeurt er iets opmerkelijks. Alle mensen staan ineens stil en horen we volkslied van Thailand door de luidsprekers schallen. Wat was dat een maf gezicht. Na het lied, liep iedereen weer naar zijn bestemming. Om 9:00 mogen we boarden en om 9:45 vertrekt het vliegtuig richting Bangkok.

Om 11 uur landen we veilig in Bangkok en worden we opgewacht door iemand van khiri travel. Hij neemt ons mee naar een zitplek en overhandigt ons een envelop. We moeten de envelop open maken waar hij bij is. En daar hebben we dan eindelijk onze treintickets. Hij vertelt ons dat hij onze gids gaat bellen die dit alles voor ons heeft geregeld. Hij vertelt dat hij die avond ons zal opwachten op het treinstation om de het verhaal rond de kapotte iPad en ereader af te handelen.

We besluiten vanaf het vliegtuig een taxi naar het treinstation, vanwaar we die avond om 19:30 de nachttrein naar surathani nemen. Bij aankomst zoeken we in de omgeving naar een hotel om onze bagage te stallen en waar we aan het eind van de dag een douche kunnen nemen.

We proberen dan een metertaxi te vinden die ons naar een plek wil brengen waar je goedkope kleding kunt kopen. Taxi's zijn er genoeg maar de eerste 4 taxi's die stoppen willen niet met de meter rijden. De vijfde taxi wil gelukkig wel met de meter aan rijden en brengt ons voor 2 euro op een plek in de buurt. Maar dan moeten we op zoek naar die ene plek. Dat is nog niet zo gemakkelijk gezegd als gedaan. We zijn een uur aan het zoeken, maar dan hebben we beet. Wat een superplek. Zo veel goedkope kleding bij elkaar. Hier kopen we weer voorzichtig wat kleding (moeten op het gewicht letten hè, haha)

Daarna keren we weer terug naar ons daghotel, nemen een douche en pakken onze dagrugzak in. Dan lopen we naar het treinstation. Daar gaan we op zoek naar de KFC waar we hebben afgesproken om half 7. We zijn veelste vroeg. We besluiten om buiten te gaan wachten, nadat we wat hebben gegeten. En dan zien we onze gids. Hij vertelt dat hij er al heel lang was. (Hadden we dat maar geweten) dan gaan we weer de KFC binnen en daar wacht een jongen. De apparaten konden niet gemaakt worden, dus ik krijg het volledige bedrag van beide apparaten uitgekeerd.

Daarna wachten we op het station voor de trein. In een grote zaal zitten we op de grond met nog meer blanke mensen. Voor de rest zijn er alleen maar Aziaten te zien. Om 10 over 7 lopen we naar het perron toe. We stappen in de trein en dan vertrekt de trein. Huh? Hoe kan dat? Er staan nog mensen op het perron? Missen die hun trein nu niet? Maar dan stopt de trein abrupt, rijdt achteruit, weer vooruit en zo gaat dat nog een hele tijd door. Tot we weer op het perron staan. In de trein ontmoeten we nog een ander Nederlands stel. Daardoor gaat de tijd erg snel. We laten de bedjes klaarmaken en dan duiken we ons bed in. Morgenochtend zullen we rond 8 uur het station van surathani op rijden.

• 09 Juni 2013 - 14:59

Pa En Ma De Hoop:

Ja, daar zit ik dan met een vraag in jullie vorige blog. De volgorde verkeerd lezen en dan krijg je dat. Jullie hebben dus inderdaad de binnenlandse vlucht al gehad. Maar wat was de reden ervan dat deze trein aan het heen en weer rijden was geweest op het perron??? Voor zometeen welterusten en morgen weer gezond op voor het volgende avontuur. Groetjes Pa en ma

• 09 Juni 2013 - 15:30

Mariska:

Wat de reden was voor het heen en weer rijden, weten wij nog steeds niet. Misschien het aankoppelen van meer coupes?

• 10 Juni 2013 - 09:52

Kees & Lisa:

Wat leuk om al die verhalen te lezen van jullie:D!
    Ja idd daar zat ik ook aan te denken dat ie dan coupes aankoppelt.
    Wel een beetje lekker kunnen slapen?

Have fun!

• 10 Juni 2013 - 11:30

Mariska De Gier:

Ja slapen doen wij hoopjes altijd en overal.
    Gr Niels