VIP bus - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu VIP bus - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu

VIP bus

Door: Niels en Mariska

Blijf op de hoogte en volg mariska

05 Juni 2013 | Thailand, Chiang Rai

Voor nog geen twee euro heeft de taxi ons bij het busstation gebracht. Het hotel had voor ons een vip bus gereserveerd. We zijn benieuwd wat dit inhoud. De bus is weliswaar op tijd. De chauffeur heeft voorin de bus een eigen cabine, die af te sluiten is, net als in het vliegtuig. Er is een stewardess die ons de plaats in de bus wijst. Stoelnummers staan aangegeven als in het vliegtuig. Er zijn twee rijen met stoelen; een rij met 1 stoel en een rij met 2 stoelen naast elkaar. De stoelen zijn gigantisch. Het lijken wel business class stoelen uit het vliegtuig. Er klappen bij het wegrijden twee tv schermen uit het plafond en de stewardess in de bus controleert of iedereen goed zit. Dan vertrekken we. We krijgen gratis water uitgedeeld en verse broodjes. Als we na 3 uur bijna chiang rai bereiken, na 180 kilometer rijden, krijgen we ook nog eens een verfrissingsdoekje. En dat allemaal voor nog geen 7,50 per persoon.

Het hotel waar we dit keer belanden ligt wat buiten het centrum en het is niks vergeleken met de vorige hotels. Gelukkig is het maar voor 1 nacht. We besluiten om maar direct een taxi te laten bellen en gaan naar de witte tempel. Wat een machtig bouwwerk. Net als ik een foto maak van het gebouw, zeg ik nog tegen Niels; moet je die donkere wolk boven het gebouw zien hangen. En niet veel later breekt ineens de regen los. De taxichauffeur die zou blijven wachten op ons tot we klaar waren, komt aangesneld met een paraplu. Dan haasten we ons richting de tempel en gaan naar binnen. Dan besluiten we om niet te gaan wachten tot decreten over is, en gaan met de paraplu boven ons hoofd langs alle schuilende mensen. We nemen nog wat fotoos en gaan dan richting de taxi. We laten ons brengen naar een groot winkelcentrum.

Hier is werkelijk alles te koop. En wat een luxe vergeleken met de stad. We kijken wat rond. Drinken koffie en besluiten om dan richting de stad te gaan. Voor 2 euro zet de tuktuk ons af in het centrum. Ik vind daar een leuke winkel met super leuke kleding voor veelste weinig geld. Shirtjes voor 2 euro en jurkjes voor 4 of 5 euro. Te bizar, maar wel te gek. Ik sla mijn slag. De rest van de middag shoppen we nog wat en gaan dan op zoek naar een restaurant. We eten wat bij een pizzazaakje en lopen daarna nog over de night market. Morgen verlaten we chiang rai weer en vliegen we naar Bangkok.

• 05 Juni 2013 - 20:31

Pa En Ma De Hoop:

hallo niels en mariska, maris, denk je aan je aantal kilos voor de terugreis met al die leuke shirtjes en jurkjes... ha hahaha ha... niels ook nog broekies kenne vangen????? groetjes en geniet

• 07 Juni 2013 - 10:40

Elsbeth:

vergeet de souvenirtjes niet voor je beste vriendinnen..... (denk leuke shirtjes/jurkjes;)