Trekking; olifant rijden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu Trekking; olifant rijden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu

Trekking; olifant rijden

Door: Niels en mariska

Blijf op de hoogte en volg mariska

01 Juni 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag gaan we op trekking naar de jungle. Er wordt gezegd dat je een goede conditie nodig hebt. Ach het zal allemaal wel meevallen" denken we. We hebben allebei een rugzak, gevuld met schone kleding zonnebrand, muggenspray, eten enz. We chekken nog 1 maal of we alles hebben, en verlaten dan onze prachtige kamer. Voordat we vertrekken laten we ons nog even verwennen met een lekker ontbijt. Wat een geweldige service. Je kunt elk soort koffie bestellen wat je maar wilt. De capuchino is perfect. We kunnen kiezen uit wel 15 verschillende gerechten. Ook staan er heerlijke broodjes, vancroisants tot taart. We bestellen een heerlijke spaans gebakken eitje. Even na ons ontbijt worden we opgehaald. In een open pick-up truck samen met vier andere mensen vertrekken we nog verder naar het noorden. We maken nog een stop op een lokaal marktje om de laatste spullen te kopen, zoals liters water dat zullen we vast nodig hebben. We zijn met een gemeleerd gezelschap twee hollanders van onze leeftijd een jongen van 18 uit londen en een man van 30 uit Slowakije. Onze eerste stop is in een olifantendorp. Daar stappen we bovenop deze gigantische beesten. Dat ze een eiigen wil hebben ,deze olifanten, ervaren we zeker. Onze olifant stopt om de 2 meter om een berg takken met bladeren te plukken en deze in een paar happen op te eten. De mahout zit op de nek van de oolifant en wij samen in een zitje, bovenop de rug. Na wat geschreeu tegen de olifant, wil hij wel weer lopen. We lopen door een rivier. Dan mag ik ook op de nek van de olifant zitten. Niet erg comfortabel, omdat de olifant veel beweegt met zijn hoofd. De olifant blijt maar slecht luisteren naar de mahout en daarom wordt hij overgenomen door een ander. Ineens luistert de olifant wel. We vervolgen onze weg. Wat een ervaring!

En dan begint de echte trekking. We gaan drie uur lopen. Dat lijkt ons wel te doen. We hebben er goed de pas in. Na een stukje vlak terrein, gaan we een stuk bergopwaarts. Ook nu stappen we flink door. We denken zo boven te zijn, maar dan lijkt er geen eind te komen aan het stijgen. Er is geen pad bergopwaarts, we lopen door takken, bladeren, over stenen, omgevallen bomen enz. Hoe verder we naar boven gaan, hoe stijler de klim wordt. Wat ze zeggen klopt dus toch. Het is echt heel zwaar. Je hebt hier een hele goede conditie nodig. En laten wij die nu eens hebben, haha. Op een gegeven moment is mijn hartslag zo hoog, dat ik denk dat ik niet meer verder kan. Gelukkig stoppen we uiteindelijk bij een grot. Hier kunnen we even op adem komen. Maar dan zullen we toch echt verder naar boven moeten klimmen. Er is geen weg terug. Dit is echt afzien.

Na 2 uur bereiken we uiteindelijk de top van de berg. Daar worden we beloond met een uitzicht over de bergen en alle eromheen gelegen steden en dorpen. Wat een uitzicht! Nu zullen we nog ongeveer een uur moeten lopen om bij het dorp aan te komen waar we gaan overnachten. Gelukkig is het nu het grootste gedeelte bergafwaarts, maar wel in de brandende zon. Water is hier niet overbodig. Gelukkig slepen we ons als groep erdoorheen. En dan komen we aan bij onze slaapplek. Hier kunnen we koude frisdrank en water kopen en even bijkomen. Na 3 uur niks doen, krijgen we dan eindelijk onze welverdiende maaltijd. Rijst met kip en soep. Wat kan onze gids toch goed koken! En na zo'n dag, smaakt alles natuurlijk lekker. Na het eten gaan we nog wat spelletjes doen. Puzzels met sateprikkers en doordenkertje met bier en colablikjes. Het is een gezellige avond. Het koelt lekker af, zodat het aangenaam is om buiten te zitten.

Dan zoeken we ons bed op. We hebben een eigen kamer met 3 dunne matrasjes/matjes en een muskietennet. Morgen gaan we er nog een hele dag tegenaan. Als we de mensen hier moeten geloven, gaan we nog dieper de jungle in, met nog minder faciliteiten. Wij hebben er in elk geval zin in. Dit moet je gewoon eens in je leven doen. Wij gaan slapen en kijken uit naar nog 2 dagen afzien.

• 03 Juni 2013 - 14:38

Esther En Charlotte:

Zo te horen hebben jullie het naar je zin:) Wat gaaf dat jullie op een olifant hebben gereden!
    Nog veel plezier! En we zijn benieuwd naar de foto's.

xx Esther en Charlotte

• 03 Juni 2013 - 15:17

Pa En Ma De Hoop:

hallo niels en mariska, in gedachten zie ik jullie zitten als twee kleine smurfjes op zo n kollosale olifantenrug. Super, wat een fotos zullen jullie hebben van deze belevenissen. groetjes pa en ma

• 18 April 2014 - 14:37

Roel:

Fijn dat je hebt bijgedragen aan de mishandeling van olifanten!