fietsen door bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu fietsen door bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu

fietsen door bangkok

Door: Niels en mariska

Blijf op de hoogte en volg mariska

27 Mei 2013 | Thailand, Bangkok

Gistermiddag hebben we veel van de grote bezienswaardigheden van bangkok gezien. Alles waarvoor we gewaarschuwd werden, voor we naar thailand gingen kloppen. Telkens als we met de taxi gingen, moesten we vragen of ze de meter aan wilden zetten. Sommige chauffeurs weigeren dat en bieden een vaste prijs. Die is altijd veel te hoog. Dus bij ond was het: meter aan of een andere taxi. De stad is druk, rumoerig, geurig, warm, rijk, arm, maar wel vaak schoon. Er rijden honderden tuk-tuks door de stad, die je om de haverklap vragen waar je heen gaat. We hebben 2 keer een klein ritje gemaakt en beide keren wilden ze ons wijs maken dat de gebouwen waar we heen gingen gesloten waren en ze wel iets anders wisten. wij hielden vol dat we nergens anders heen wilden en betaalden geen cent meer dan de afgesproken prijs.

De stad staat vol tempels en boedabeelden zijn er ontelbaar veel. Er is veel kleur bij de tempels en goud in overvloed. Het boedisme is een bijzondere levenswijze, geen geloof. Er gaat veel geld om in het kopen van geluk. Het offeren van bloemen brengt geluk , dieren kopen en vrijlaten en nog veel meer. Ze geloven dat ze daardoor in hun volgende leven een hogere rang hebben. Het boedisme werkt met een kastesysteem en houd dat in stand. Ben je arm? Blijf je arm. Je mag namelijk niet trouwen met iemand uit een hogere rang en geen werk doen wat niet bij jouw rang past.

Het verschil tusden arm en rijk is groot. Dat hebben we vandaag gezien toen we gingen fietsen door bangkok. Samen met de gids reden we vanuit de stad naar de sloppenwijken. Aan de ene kant staan luxe gebouwen en de andere kant de sloppenwijk. Het stinkt er vreselijk en de huizen zien er niet uit, maar de mensen zijn wel vriendelijker dan in de stad. We zijn bij een kleuterschool wezen kijken die werd gesponsord door onze gids en organisatie. Zo krijgen ook deze kinderen onderwijs. Daarna met onze fiets in een smalle lange boot gestapt en naar een mooi park gereden. Heel veel groen en een oase van rust vergeleken met de stad. We hebben vissen gevoerd in een vijver en hebben een thaise boxschool bezocht. Daarna kregen we een lunch en lokaal fruit. Het eten hier is enorm lekker.

In de middag zijn we naar de wijk chinatown gegaan, nadat we heerlijk waren bijgekomen van de fietstocht, aan het zwembad in het hotel. Chinatown is een chaotische wijk met een wirwar aan smalle straatjes. straatjes. Een miljoen kleine winkeltjes vind je er, met tassen tot kleding en souvenirs tot eten. Na al dat lopen waren we wel toe aan een massage. Dus we namen een voetmassage van een uur, voor nog geen 6 euro. Zo heerlijk was dat. In de avond zijn we uit eten geweest voor 4 euro per persoon. Daarna wezen shoppen in de vele winkelcenta, wat een luxe! Voor het slapen gaan besloten we nog eens een voetmassage te nemen. We kregen er geen genoeg van. Morgen moeten we vroeg ons bed uit want dan vertrekken we om 06:30 naar kanchaniburi.

• 29 Mei 2013 - 18:28

Pa En Ma De Hoop:

Hoi niels en mariska, een leuk verhaal over het fietsen en het reilen en zeilen in bangkok. We kunnen er uit opmaken dat jullie het erg naar je zin hebben. Fijn om te lezen. Hartelijke groetentoeten van pa en ma

• 30 Mei 2013 - 19:11

Aart En Leonie:

Super leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven! We wensen jullie nog vele mooie,indrukwekkende, (voet)ontspannende (haha) momenten toe.
    Liefs aart en leeuw

• 30 Mei 2013 - 23:38

Jan En Judith:

He luitjes! Klinkt super. Wat een belevenissen. Heeeel veeel plezier nog!