Dag 12 Zaterdag 4 augustus Myrkdalen - hike - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van mariska gier - WaarBenJij.nu Dag 12 Zaterdag 4 augustus Myrkdalen - hike - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van mariska gier - WaarBenJij.nu

Dag 12 Zaterdag 4 augustus Myrkdalen - hike

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg mariska

04 Augustus 2018 | Noorwegen, Vossevangen

Deze ochtend slapen we lekker uit en worden we wakker van het tikken van de regen tegen het raam. We ontbijten, relaxen wat en tegen een uur of 11 besluit ik samen met Niels een hike te gaan doen. Moeders heeft het wandelen wel gezien voor de rest van de vakantie en wandelt dus niet mee. Vanuit ons huisje wandelen we naar de stoeltjeslift die vertrekt vanaf ons park, dat is pas luxe. De stoeltjeslift brengt ons op een hoogte van maar liefst 900 meter. Ons huisje is gelegen op 600 meter hoogte boven zeeniveau. We merken dat het boven een aantal graden kouder is dan beneden en zijn blij met de extra laagjes die we bij ons hebben. Dan starten we aan de hike, we kiezen voor een uitdagende hike. De hike begint direct met een vrij steil pad een berg omhoog. Maar als we naar boven kijken zien we dat de zon schijnt. Na al die regen hebben we wel zin in een beetje zon, dus is de steile klim naar boven snel vergeten en zijn we blij als we het zonnetje op onze huid voelen branden. Vanaf boven stopt het pad en vervolgen we onze weg door gras en hier en daar verspreide rotsen. De weg staat aangegeven met rode paaltjes in de grond die je goed moet zoeken af en toe. Verschillende waterstromen komen we tegen, de één nog groter dan de ander. Het is een prachtig gezicht. We besluiten om bij één van de waterstromen lekker in de zon te gaan zitten. Wat is dit een zalig moment. Na een tijdje wandelen we weer verder. We moeten zelf ons pad uitzoeken, want dat is niet aangelegd. Het enige dat er te vinden is zijn de rode paaltjes die af en toe verstopt zijn in het gras. Onderweg komen we grazende koeien tegen, schapen en paarden. Het landschap is rustgevend en heeft wat buitenaards.
Na de hike nemen we de stoeltjeslift weer naar beneden en wandelen we terug naar ons paleisje. Eenmaal thuis eten we pannenkoeken en maken we plannen voor de rest van de middag. Omdat het buiten is gaan regenen, besluiten we om naar een overdekt zwembad te rijden in Voss.

Hier brengen we een tijdje door. We trekken een aantal baantjes en bubbelen wat in het bubbelbad. Even relaxen, daar waren we wel aan toe….