Laatste dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu Laatste dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mariska gier - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Bangkok

Door: Niels en Mariska

Blijf op de hoogte en volg mariska

16 Juni 2013 | Thailand, Bangkok

Vandaag is alweer onze laatste dag in Thailand. Wat is de tijd hard gegaan. We zijn gisterochtend met het vliegtuig teruggevlogen van het zuiden naar Bangkok. Daar zijn we in een luxe hotel beland. Een kamer met jacuzzi en een zwembad op het dak. We hebben bijna de hele dag aan het zwembad gelegen. Wat is dat fijn, lekker in de zon bakken en even bevrijd zijn van alle drukte in de stad en alle uitlaatgassen en dampen. In de avond zijn we gaan shoppen bij de luxe winkelcentrums en een markt vlakbij. Ook hier hebben we een paar leuke kledingstukken geshopt.

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan, zodat we veel kunnen doen vandaag. We starten om 8 uur met een ontbijtje, gaan daarna nog wat zwemmen en bruinen aan het zwembad en keren dan terug naar de kamer om onze tas weer in te pakken. Dan checken we om 12:00 uur uit en laten we onze bagage opslaan. We nemen de taxi om ons naar een aantal bezienswaardigheden in de stad te laten brengen die we nog niet hebben gezien. Dan vervolgen we onze weg naar naar de weekendmarkt. Zo'n megamarkt hebben we nog nooit gezien. Het is ongeveer zo groot als 10 voetbalvelden en de markt bestaat uit losse kraampjes en smalle steegjes met allemaal apparte winkeltjes. Gelukkig is alles een beetje gesorteerd en vinden we al snel de kledinghoek. Hier kun je kiezen uit een miljoen verschillende designs. En alles is goedkoop. Ik koop hier een leuk vooraadje kleding. Ik baal dat ik zoveel kleren vanuit Nederland al had meegenomen, want ik had hier nog zo veel meer willen kopen! Niels koopt een nieuwe koffer omdat zijn tas een stuk gescheurd is en het hier geen drol kost. We vullen de koffer met al onze aankopen en besluiten dan de markt te verlaten. Hier word je verleid tot kopen. We gaan vanavond lekker uit eten in ons hotel en laten ons daar goed verwennen. Dan wandelen we over de koh san road en de zijstraten vlakbij ons hotel. Is zijn gezellige straten met veel uitgaansmogelijkheden, winkels, kraampjes, toeristen en klantenlokkers. Je kunt hier werkelijk alles kopen; van namaakkleding tot gefrituurde insecten, van goedkope cocktails tot namaak diploma's en rijbewijzen. Bizar. In ons hotel drinken we nog wat en nemen dan om 22:00 uur de taxi naar het vliegveld.

En daar zit ik dan. De vakantie zit er nu echt bijna op. Ondertussen is het hier half 1 s'nachts en hoeven we nog maar een half uur te wachten tot we kunnen boarden. Om 2 uur stijgen we op. Ik hoop dat we wat kunnen slapen in het vliegtuig. Om 9:15 Nederlandse tijd zullen we landen op Schiphol. (Voor ons is het dan 2 uur smiddags, dus dat word een lange dag voor ons!)

Als ik thuis ben, ga ik zo snel mogelijk een fotoboek maken. Als je benieuwd bent naar nog meer verhalen, dan weet je ons te vinden.

• 16 Juni 2013 - 20:04

Goede terugreis en tot snel
    Houuuudoe

• 16 Juni 2013 - 20:37

Jan En Judith:

Ik ben heel benieuwd naar de verhalen dus zie jullie morgen vroeg :-)
    Goeie reis!!!

• 16 Juni 2013 - 23:13

Marloes:

Goede reis! Kom het fotoboek zeker een x bekijken!