Nachtboot Hirthals naar Stavanger - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van mariska gier - WaarBenJij.nu Nachtboot Hirthals naar Stavanger - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van mariska gier - WaarBenJij.nu

Nachtboot Hirthals naar Stavanger

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg mariska

24 Juli 2018 | Denemarken, Hirtshals

Om 6 uur in de ochtend vertrekken we met een volgeladen auto, met dakkoffer op de auto, richting Denemarken. Het is een warme dag. Regelmatig maken we even een stop om lekker een kop koffie drinken of te lunchen in de zon. Voor we het weten is het half 6 en zijn we in de buurt van de boot, in het plaatsje Hirthals. Hier besluiten we om alvast te dineren voordat we de boot op gaan. Het diner valt echter vies tegen. De kip die Niels en Mariska bestellen komt regelrecht uit de frituur. De kip drijft in het vet. Zo ranzig hebben we in tijden nog niet gegeten. Maar ja, je kunt niet alles mee hebben natuurlijk. Gelukkig smaken de kipnuggets van mijn moeder beter en is de friet gewoon binnen te houden. Na het onaangename diner vertrekken we met de auto naar de plek waar we de boot op moeten. Rond half 7 zien we de boot aankomen en meert het grote schip van de rederij Fjordline aan. Om kwart voor 7 mogen we met de auto het schip op rijden. Na het parkeren van de auto laden we onze rugzakken uit de auto en wandelen we naar onze hut op het schip. In de hut is een bank die omgebouwd kan worden tot bed. Er zitten twee bedden in het plafond verwerkt, die je uit het plafond kan klikken als je ze wilt gebruiken en ook aan de rechterkant van de hut zit een bed dat uit de muur geklikt kan worden. We zetten onze rugtassen op de kamer en verlaten dan snel onze hut om naar het bovendek van het schip te lopen. Als we op het bovendek komen is het schip al begonnen met varen en zien we de kustlijn steeds verder uit zicht verdwijnen. Na het maken van een aantal foto’s vertrekken we weer naar onze hut, nemen we een douche en niet veel later zitten we in de bar van een boot onze eerste reisdag door te bespreken en maken we plannen voor de rest van de vakantie. Nu kan de vakantie echt gaan beginnen! We besluiten om niet te laat naar onze hut te vertrekken omdat de boot de volgende ochtend om half 7 zal aanmeren en we dan startklaar in onze auto moeten zitten.