Dubai marina - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van mariska gier - WaarBenJij.nu Dubai marina - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van mariska gier - WaarBenJij.nu

Dubai marina

Door: Mariska en niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

15 December 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Om half 5, plaatselijke tijd, landen we op de luchthaven van dubai. Bij de aankomsthal staat iemand ons op te wachten en begeleid ons naar het privetransferbusje. De man is vriendelijk en vertelt honderduit over zijn stad Dubai. Hij legt ons uit wat we onderweg allemaal tegen komen en geeft ons tips voor de aankomende dagen. Dan worden we voor ons hotel; 'gloria hotel' afgezet. De deuren van de auto worden opengemaakt en ik word geholpen met uitstappen. De koffers worden voor ons uit de auto gedragen en op een kar gezet. We worden vriendelijk begroet door het personeel dat de deuren voor ons open houdt als we het hotel binnen stappen.

De check-in verloopt vlot. We stappen de lift in naar de 16e etage en vinden ons kamer aan het eind van de gang. Bij het openen van de kamerdeur valt onze mond open van verbazing. We staan in een grote, klassiek ingerichte woonkamer. De afmetingen zijn bijna net zo groot als bij ons thuis. In een ruimte naast het eetgedeelte vinden we de keuken met alles erop en eraan: koelkast, vriezer, ijsblokjesmaker, magnetron enz. Een stukje verop lopen we de grote masterbedroom binnen. Er staat een groot tweepersoonsbed en een heerlijk sofa. Vanuit de slaapkamer kom je op een groot balkon terecht. Als we op dit balkon staan valt wederom onze mond open van verbazing. We kijken uit op het palm-eiland, de zee en het enige 7 sterren hotel ter wereld: burj el arab. Aan de zijkant zien we de stad metvde gigantische wolkenkrabbers. En of dat nog niet genoeg is, is er zelfs een aparte kamer in ons appartement waar we een wasmachine hebben staan en natuurlijk ontbreekt ook de badkamer niet.

Het hotel heeft in totaal 1015 kamer, heeft 40 verdiepingen, beschikt over 5 restaurants, een koffiebar, skylounche, een zwembad op de 8ste verdieping met uitzicht op de stad, een supermarkt, kapper, beautycentrum enz. Je kunt het je zo gek niet bedenken of het is er.

Nadat we ons hebben opgefrist, besluiten we om een kopje koffie met wat lekkers te halen in de koffiebar van het hotel, waarna we besluiten om naar dubai marina te gaan. Op het moment dat we het hotel uit willen lopen, worden de deuren weer opengehouden en word ons gevraagd waar we heen willen gaan. De concierge legt ons vriendelijk uit hoe we bij de metro kunnen komen en dat het maar 2 haltes bij ons hotel vandaan is. Met een loopbrug over de weg, die zich 20 meter bij ons hotel vandaan bevind, komen we aan de andere van de weg, waarvandaan de metro vertrekt.

In nog geen 5 minuten komen we aan bij de Marina. Vanaf hier is het een klein stukje lopen naar het water. De dubai marina is een gegraven kanaal waarlangs wel meer dan 200 hotels en appartementen gebouwen staan. Er zijn verschillende jachthavens te vinden, een lange boulevard langs het water, honderden restaurants en een shoppingmall. Doordat het donker is alle lampen van de gebouwen branden, geeft dat een magisch effect. Het lijkt alsof je in sprookjesland loopt. Het ene hotel is nog mooier dan het andere. De lampjes vannde gebouwen weerspiegelen in het water en de boten die in de jachthavens liggen lijken net uit een tijdschrift te komen. Wat is het hier mooi.

We besluiten een lekker hapje te gaan eten bij een restaurant en genieten van de vele verschillende mensen die we langs ons tafeltje op het terras zien lopen. Vervolgens lopen we het winkelcentrum nog even binnen en dan is het mooi geweest voor vandaag...

• 16 December 2016 - 10:44

Ma En Pa De Gier:

O wat een mooie omgeving en wat een luxe hotel echt jaloers om op te worden maar ik gun het jullie van harte zo 'n vakantie toe .
    Geniet ervan en als jullie zo af en toe foto's naar ons toe stuurt dan lijkt het net of we er ook een beetje bij zijn .
    Fijne vakantie en veel liefs