Dag 5 desert safari en sandboarden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van mariska gier - WaarBenJij.nu Dag 5 desert safari en sandboarden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van mariska gier - WaarBenJij.nu

Dag 5 desert safari en sandboarden

Door: Mariska en Niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

19 December 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Om half 7 gaat het wekkertje af. Vandaag is onze laatste dag in Dubai. We pakken daarom onze koffers vast voor een gedeelte in en vertrekken dan richting het restaurant. Gisteravond hebben we geregeld dat we langer op de kamer mogen blijven, dus tot 14:00 kunnen we er gebruik van maken ipv tot 12:00. Na het ontbijt om 8:00 wachten we in de lobby tot we worden opgehaald door onze gids/chauffeur van ocean travel. Vanmorgen gaan we namelijk naar de woestijn. Dubai ligt in de woestijn, dus daar moet je geweest zijn. In nog geen 45 minuten staan we midden in de woestijn.

Daar kunnen we ons voorbereiden op onze rit met de landcruiser over de duinen van de woestijn. De chauffeur laat de banden van de auto een beetje leeg lopen, zodat we straks goed kunnen rijden door het zand. En dan is het tijd om te vertrekken. Handen vast aan de beugels. We worden flink door elkaar geschud, de auto voelen we glijden door het zand. We gaan de ene duin na de andere duin over. We maken soms een flinke duik naar beneden. Dune Bashing wordt dit genoemd. Super leuk om dit te doen. Waar we ook kijken, overal zien we zand. Ook niet zo gek, midden in de woestijn. Na een tijdjw flink door elkaar geschud te zijn, is het tijd om te gaan leren sandboarden.

Sandboarden doe je met een sandboard (snowboard achtig). We staan boven op een hoge stijle berg. Een aantal mensen gaan ons voor. Echt eenvoudig ziet het er niet uit. De meeste vallen halverwege of beneden om. Ook wij wagen een poging. Niels probeert eerst zittend van de heuvel af te glijden. Achterstevoren, sjoeft ie met hoge snelheid naar beneden. Het zand stuift alle kanten op.

En dan probeer ik om met een sandboard naar beneden te glijden. Ik sta met mijn blote voeten in de vakken van het board, ik ga door mijn knieeen, leun richting het dal en dan glij ik met hoge snelheid omlaag. Ik kan mijn evenwicht niet meer houden en val recht voorover met mijn gezicht in het zand en mijn schouder om de val de breken. Even voel ik helemaal niets en dan begint mijn schouder te schreeuwen: wat heb je gedaan! Nog een beetje dizzy sta ik op en loop ik de heuvel weer op met het board onder mijn arm. Eenmaal boven blijk ik helemaal onder het zand te zitten. Het zit ook werkelijk overal in. Mijn schouder begint langzaam te bedaren en ik wil dit zeker nog eens proberen. Ik weet zeker dat ik het kan. Dus ik stap weer op het board en ditmaal neem ik een andere afdaling, deze is iets minder stijl. En dat lijkt te werken: ik glij in een wat rustiger tempo naar beneden. Ditmaal ben ik goed in balans en lukt het me om zonder te vallen helemaal beneden aan te komen. Tsja en dan weer heuvel op lopen met het board. Dat is het zwaarste gedeelte. Nog een tijdje glijden we de heuvel af. Een unieke ervaring het sandboarden.

Dan is het tijd om weer te gaan Dune Bashen. Bij het kamp word de auto uitgezogen en de bandjes worden weer opgepompt. En dan vertrekken we terug naar ons hotel. Op de terugweg vanuit de woestijn hebben we een mooi zicht op de skyline van Dubai. Na een tijdje komt ons hotel in beeld, is ook niet te missen met zijn 260 meter hoogte bovendien.

Om 11 uur zijn we terug en douchen we ons. De douche verandert in een zandbak. We besluiten om de laatste paar uurtjes lekker bij het zwembad te gaan liggen. Ff de laatste zonnestraaltjes opdoen.

Om 14:15 worden we opgehaald met de transfer en om half 6 zullen we gaan vliegen.

  • 19 December 2016 - 16:44

    Sab En Sven:

    Mooie ervaring had het weleens willen zien Maris. Hele goede reis terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mariska

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 1240
Totaal aantal bezoekers 75466

Voorgaande reizen:

24 Juli 2018 - 10 Augustus 2018

Noorwegen rondreis met de auto

15 December 2016 - 19 December 2016

Dubai

22 Februari 2016 - 29 Februari 2016

Fins Lapland 2016

29 Mei 2015 - 30 Juni 2015

Amerika

11 April 2014 - 07 Mei 2014

Zuid Afrika

19 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

25 Mei 2013 - 17 Juni 2013

thailand

Landen bezocht: