14 juni, grand teton national park - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu 14 juni, grand teton national park - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu

14 juni, grand teton national park

Door: mariska en niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

14 Juni 2015 | Verenigde Staten, Colter Bay Village

Vanmorgen rijden we langs het yellowstone lake naar de zuid uitgang van het yellowstone national park. Na een aantal kilometer rijden we Grand Teton National Park in. Dit Nationale park heeft deze naam, omdat in een groot gedeelte van het park de bergketen: Teton, te zien is. Deze bergketen bestaat uit twaalf pieken die hoger zijn dan 3650 meter. De hoogste is Grand Teton met een top van 4198 meter. Vandaar ook de naam van het park. Het park is heel groen. Er zijn veel meren te vinden in het park, zoals bijvoorbeeld het Jackson Lake. De teton bergen met besneeuwde bergtoppen, zie je schitteren in het water. Ook komen we veel verschillende dieren tegen in het park, maar geen beren.

In de middag lunchen we in het park en dan rijden we naar een camping die een stukje bij het park vandaan ligt. We vragen of dat er hier plek is, maar bij aankomst blijkt de camping vol. Helaas. Er zit niets anders op dan wat anders te zoeken. Maar dan komt ineens dezelfde man weer naar buiten gerend. Wacht nog even. Misschien dat we toch nog wat voor jullie kunnen regelen. En ja hoor, 5 minuten later is het geregeld en kunnen we het campingterrein oprijden.

De camping ligt aan de Snake River. Aan de rivier leggen we onze handdoekjes in de zon en genieten we……

• 17 Juni 2015 - 12:40

Pa En Ma De Hoop:

Een mooie maar beerlozedag, misschien kom je morgen de hele familie tegen!!