25 juni, las vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu 25 juni, las vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu

25 juni, las vegas

Door: Mariska en Niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

25 Juni 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Rond een uurtje of tien worden we wakker en beseffen we dat we in een hotelkamer hebben geslapen. Het bed ligt heerlijk zacht en in de kamer is het lekker fris. Wat een overweldigende luxe hier. We hebben heerlijk geslapen. En omdat we hier graag nog wat langer van willen genieten, hebben we gisteravond vast een extra nacht geboekt in het hotel via het internet en dat gaan we zo even bij de balie melden. We kunnen nog een extra nachtje blijven in onze kamer, wat we erg prettig vinden. De kamer is inmiddels een vuilnisbelt. Overal liggen spullen, vandaag laten we de schoonmaker maar even niet binnen in het kamertje, dat kunnen we die arme mensen niet aandoen.

We starten de dag in het casino uiteraard. Daar kunnen we niet omheen. En beter dan achter een gokautomaat kan je dag niet beginnen toch? We stoppen 5 dollar in een roulette automaat en zetten alles in op zwart. En dan: tingeling, tingeling. Ons briefje van 5 dollar is vermenigvuldigd. We hebben 5 dollar gewonnen! We drukken direct op de knop ‘collect’. Met onze voucher halen we het geld op uit een automaat. Dat ging wel erg makkelijk. Vijf dollar, wordt 10 dollar met één druk op de knop. We besluiten om een lekker ontbijtje te pakken bij de Starbucks, ook in ons hotel.

En dan is het tijd om eerst eens even lekker te chillen. We gaan met de lift naar de 24e etage waar zich de Radius Pool (zwembad) bevindt. In dit zwembad mag je alleen komen als je 21 jaar of ouder bent. Het hotel heeft ook nog een heel groot zwembad op de 8e verdieping, maar hier mag iedereen komen. Dus gezinnen met kinderen zijn er in overvloed. Om te voorkomen dat we al dat gekrijs aan ons hoofd hebben, kiezen we ervoor om lekker op de bovenste verdieping naar het zwembad te gaan. We starten in de schaduw, op een loungesetje. Hier bestellen we een biertje en een cocktail en een appetizer kan natuurlijk niet missen.

We nemen een duik in het zwembad en even later komt de ober aanwandelen met onze appetizers. Niels een bordje met sjiek opgemaakte tonijn en ik een aardappel met stokje gemarineerde kip. Het smaakt goddelijk. Van de loungeset verhuizen we naar de ligstoelen aan het water. We smeren ons nog maar eens goed in met zonnebrand, want de zon die voelen we branden. Het is ook vandaag weer 44 graden celcius. Een heerlijk temperatuurtje. Het is geen weer om flinke wandelingen te maken, maar bij het zwembad liggen is geen straf. We blijven tot het eind van de middag bij het zwembad liggen en dan zoeken we ons kamertje weer op. Hier laten we een bad vol lopen en nemen we uitgebreid een bad.

Na het uitgebreide bad, zoeken we op het internet een hotel op voor in Los Angelas. Dan hebben we dat in elk geval alvast geregeld. We boeken het hotel en dan lopen we rond 8 uur de strip op. De zon is inmiddels onder. Het is geen 44 graden meer, maar een graad of 38 is het zeker nog wel. Vlakbij ons hotel nemen we de bus naar het eind van de strip. Ditmaal beginnen we aan de andere kant van de strip. We komen aan bij het Luxor, waar een grote piramide staat waar hotelkamers inzitten. Ervoor staat een grote farao. We lopen door naar het Excalibur, dat eruit ziet als een sprookjeskasteel. Hierbinnen maken we een praatje met de host en dan lopen we richting de buffet zaal. Hier kopen we twee kaartjes voor het diner en het opscheppen kan beginnen. We kunnen kiezen uit van alles en nog wat. Je kunt italiaans eten, Amerikaans, Chinees en noem het maar op. We laten het ons goed smaken en slaan natuurlijk het uitgebreide toetjesbuffet niet over. Voordat we het hotel verlaten zoeken we nog even de routlette automaat op. Want als je briefjes van 5 euro zo makkelijk kunt verdubbelen….. We stoppen wederom 5 dollar in het apparaat en zetten alles in op zwart. En warempel, ook deze keer wordt ons briefje van 5, twee keer zoveel waard. We printen ook hier direct ons ticket en halen ons geld uit de automaat. Al 10 euro gewonnen.

Dan is het tijd om onze weg te vervolgen. We lopen langs New York-New York. Dit hotel is niet zomaar mooi, maar echt schitterend! Er staan maar liefst 12 wolkenkrabbers die rechtstreeks uit New York lijken te komen, waaronder ook het Empire State Building. Zelfs de Brooklyn Bridge ligt voor het hotel en het vrijheidsbeeld ontbreekt natuurlijk ook niet. Hier nemen we ook binnen een kijkje. Binnen lopen we langs Times Square, Chinatown, Greenwich Village en Little Italy. Aan alle details zijn gedacht. Zo zien we typische brandkranen, de brievenbussen, de schilderachtige uithangborden enzovoort. Dwars door het hotel en langs de buitenmuren loopt een enorme achtbaan, de Roller Coaster. En natuurlijk zijn er ook genoeg gokautomaten en tafels te vinden waar je je geld kunt spenderen. En welke automaat denk je dat wij even opgezocht hebben? Natuurlijk, de roulette. automaat. En je raad het al; er gaat een briefje van 5 dollar in en er komen twee briefjes van 5 dollar uit. Dat is even makkelijk geld verdienen.

Het gokken beginnen we gewoon bijna leuk te vinden. Van New York belanden we in Parijs. Alle belangrijke bezienswaardigheden zoals de place de l’Etoile met de Arc de Triomphe, de Opera Garnier, het gare d’Orsay, een deel van het louvre, de voorgevel van hotel de ville en natuurlijk de eiffeltoren hebben er een plaats. Binnen lijkt het alsof je je ook daarwerkelijk bevindt in Parijs met de blauwe lucht boven je hoofd en de inrichting met bomen en terrasjes, waartussen ook allemaal gokautomaten en speeltafels staan. Overal knipperen lichtjes en er klinkt muziek. We besluiten om naar de top van de eiffeltoren te gaan. De eiffeltoren is de helft zo groot als de echte Eiffeltoren in Parijs, maar bied een fantastisch uitzicht over de strip, waar we nu middenin staan.

Van het ene hotel lopen we naar het andere hotel. In alle hotels bevinden zich casino’s. En het één is nog luxer dan het andere. Op straat komen we twee mooie vrouwelijke agenten tegen die Niels even in de boeien slaan. Hij sputtert niet tegen en zegt graag mee te willen naar het bureau.

Las Vegas is een geweldige stad. Het is een stad vol verrassingen. Het is over de top. Telkens weer wordt je verrast door dingen die op je pad komen en niks is hier te gek. Er is luxe in overvloed en saai is het hier nooit. Las Vegas is een stad waar je ooit gewoon eens heen moet, al is het maar om je briefjes van 5 telkens te verdubbelen. En niet vergeten; inzetten op zwart en daarna direct je geld innen en niet doorspelen, want dat zorgt voor verlies van je geld. Je wint immers alleen de eerste keer. Knoop dit goed in je oren en je kunt hier rijk worden.

Rijk zijn wij in elk geval niet geworden van Las Vegas, al hebben we wel wat briefjes van 5 verdubbeld. Als we op de klok kijken blijkt het al na 12en te zijn en besluiten we het een mooie tijd is om weer terug te gaan naar het hotel. We nemen weer de bus, nemen in het hotel de lift naar de 23e verdieping en duiken dan ons bedje in. We zijn moe maar voldaan…..