Dag 8 dinsdag 31 juli Geilo - Myrkdalen - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van mariska gier - WaarBenJij.nu Dag 8 dinsdag 31 juli Geilo - Myrkdalen - Reisverslag uit Vossevangen, Noorwegen van mariska gier - WaarBenJij.nu

Dag 8 dinsdag 31 juli Geilo - Myrkdalen

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg mariska

31 Juli 2018 | Noorwegen, Vossevangen

Vandaag slapen we lekker uit en ontbijten we relaxed met gebakken broodjes uit de oven en een gebakken eitje, waarna we onze tassen weer inpakken en vervolgens de auto volladen. Om 11 uur checken we uit bij de receptie van het toeristencentrum en rijden we vijf minuten naar het zomerpark in Geilo. Vanaf hier gaat er een stoeltjeslift omhoog de bergen in en starten verschillende hike routes. Met onze rugzakken op onze rug stappen we in de stoeltjeslift en zien we de omgeving van Geilo steeds verder van ons verwijderd. Het is een mooi gezicht. Het weer is vandaag bewolkt en een graad of 20. Voor het wandelen een prima temperatuur. Als we eenmaal boven op de berg uit de stoeltjeslift springen, genieten we van het uitzicht op de omliggende bergen, de meren, en de huisjes van de stad Geilo. Mijn moeder besluit om weer in de stoeltjeslift naar de beneden te stappen en Niels en ik starten vanaf hier een hike door de omgeving. De hike is eenvoudig en goed te bewandelen. Af en toe een kleine stijging, maar niks ingewikkelds. Na een paar uur besluiten we dat we onze ochtendgymnastiek er weer op hebben zitten en stappen ook wij weer in de stoeltjeslift naar het dal toe. Mijn moeder treffen we aan bij een picknicktafel met een boek. We drinken nog een bakje koffie en besluiten om dan in de auto te stappen en op weg te gaan naar ons volgende verblijf. De volgende bestemming is gelegen in de buurt van het plaatsje Voss. Om er te komen rijden we door uitgestrekte vlakten. Om ons heen zien we bergmeren, veel rotsblokken en groene velden. Het weer begint om te slaan en er volgt regen. Heel veel regen. De ruitenwissers gaan heen en weer om al het water van de ruiten te spoelen. De wolken hangen laag in de bergen. Na een paar uur rijden we langs het plaatje Voss en rijden we door naar Myrkdalen. Dat is nog ongeveer een half uurtje rijden de bergen in vanaf Voss.

Bij aankomst zien we een groot hotel staan, waar we naartoe gaan om in te checken. We krijgen de sleutel van ons huisje en een routebeschrijving naar het huisje toe. Het huisje is gebouwd tegen een berghelling net als vele andere huisjes. Het is een groot park met huisjes van privé eigenaren die worden verhuurd door het hotel/de organisatie aan particulieren, zoals wij. Op veel van de daken van de huisjes groeit er gras. Op deze manier gaan de huisjes op in de groene omgeving. Dan zien we ons huisnummer: 4505 en rijden we de auto de carport binnen. Het huisje ziet er van de buitenkant groot uit. We steken de sleutel in het sleutelgat en stappen de hal van de woning binnen. In de hal is een wc en een plek om de jassen op de hangen. Dan openen we de deur naar de woonkamer en valt onze mond open van verbazing. Er staat twee grote banken, een open haard en een schommelstoel, als we verder door lopen zien we een gigantische grote zwarte eettafel met 8 stoelen eraan. Vervolgens kijken we naar rechts en zien we een grote zwarte keuken. In alle keukenkastjes staat wel wat. Er staat serviesgoed voor wel 20 man in de kasten opgesteld. We kunnen hier een dik feest geven als we willen. Dan zien we dat er ook een speaker staat waar radio op afgespeeld kan worden. We drukken de muziek aan en dan brult er geluid uit de speaker. We vervolgen onze ontdekkingstocht door het huis en lopen door naar achteren toe waar we twee slaapkamers vinden met een tweepersoons boxpring. Daarnaast is een grote badkamer met een twee wasbakken, een wc, een grote regendouche en een wasmachine. Aan de andere kant is nog een slaapkamer met een stapelbed. Dan zien we een houten trap omhoog. Deze lijdt tot een tweede verdieping waar een bank staat en een televisie, de tv-hoek. Vanaf hier kun je naar beneden kijken over de reling en zie je de keuken en de eettafel. Als we nog iets verder doorlopen is er nog een kamer waar nog meer matrassen liggen op de grond. Ook hier zou je nog kunnen slapen als je wilt. In dit huisje kun je met gemak met 8 personen verblijven. Tot en met zondag zullen we in dit huis verblijven. Hier gaan we ons zeker wel vermaken.

We doen nog wat boodschappen voor de komende dagen, koken en borrelen nog lekker na aan de gigantische eettafel.