Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van mariska gier - WaarBenJij.nu Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van mariska gier - WaarBenJij.nu

Helsinki

Door: Mariska en Niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

22 Februari 2016 | Finland, Helsinki

Om 5 uur rijden we het parkeerterrein bij schiphol op, om vervolgens met de transferbus naar de vertrekhal gebracht te worden. Bagage geven we af en dan gaan we op zoek naar een tentje om wat te eten. Voordat we het weten is het al kwart voor 7 en staan we bij de gate te wachten om te boarden. Iets later dan gepland vliegen we dan uiteindelijk de lucht in. De vertraging heeft geen invloed op de aankomsttijd. We zijn er precies om half 11. (plaatselijke tijd. tijdverschil: 1 uur later in Finland) Over onze bagage hoeven we ons niet druk te maken, want die wordt morgenochtend gewoon ingeladen in het volgende vliegtuig. Met onze handbagage gaan we daarom op zoek naar een bus om ons naar een hotel te laten brengen. Het voelt buiten koud aan en overal waar we kijken: sneeuw. Dat is al een tijdje geleden dat we dat in Nederland hebben gezien.

De bus zet ons 5 minuten later af voor ons hotel...
Ingecheckt en wel, zitten we in de bar met een gezellige lounge en een biertje en cola voor ons op tafel. De kosten: 12 euro.... Als je hier dronken wilt worden is je broekzak gelijk een stuk lichter. In elk geval beginnen we onze vakantie hier goed. We zullen zo lekker ons bedje opzoeken.
Morgenvroeg zal de wekker ons op tijd wekken voor het ontbijt. Om kwart voor 7 zal het vliegtuig morgenochtend vertrekken naar Ivalo, het uiterste noorden van Finland.

• 23 Februari 2016 - 07:02

Pa En Ma:

Dus toch maar een hotelletje geboekt voor deze nacht???? Jullie zouden toch op het vliegveld blijven hangen???? Goede vlucht naar de lappen!!

Tags: helsinki, hotel