10 juni, op weg naar het noorden - Reisverslag uit Elko, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu 10 juni, op weg naar het noorden - Reisverslag uit Elko, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu

10 juni, op weg naar het noorden

Door: Mariska en Niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

10 Juni 2015 | Verenigde Staten, Elko

Vandaag rijden we richting het noorden. Over twee dagen willen we bij Yellowstone National Park zijn. Om 7 uur vanmorgen rijden we van het campingterrein af. De eerste camper zijn we niet, die het terrein verlaat, maar we behoren wel bij de eerste groep. De eerste honderd kilometer is over binnenwegen en dan draaien we met de camper de highway (snelweg) op. We moeten de snelweg voor maar liefst 400 kilometer rechtdoor volgen. Dus, recht zo die gaat. Op een aantal wegwerkzaamheden na af en toe is er vrij weinig te beleven langs de weg. We rijden door eindeloze landschappen met bergen en dorre omgeving. Af en toe passeren we een truckstop waar op zijn minst telkens 5 verschillende fastfoodketens bij elkaar zitten.

Halverwege de ochtend maken ook wij een truckstop en zetten we onze campingstoeltjes in de zon. We drinken een lekker bakkie koffie en Niels geniet van alle Amerikaanse vrachtwagens die geparkeerd staan.
Na 540 kilometer komen we aan bij het plaatje Elko. Het is inmiddels half 3 s'middags en we vinden het voor vandaag wel weer mooi geweest met rijden. Dus hier zoeken we een plekje op een camping.
Helaas betrekt het weer hier snel. Nadat we naar een winkelcentrum zijn geweest en op de terugweg even een kijkje hebben genomen bij het naastgelegen Hilton hotel, waar wij als gasten gebruik van mogen maken, komt de regen met bakken uit de hemel.

Vanaf nu zitten we lekker warmpjes in de camper. We bereiden de reis voor morgen vast voor. Morgen staat ons het laatste grote stuk rijden naar het noorden te wachten en dan zijn we op de plaats van bestemming. Het is ongeveer 750 kilometer rijden en we zullen er naar alle waarschijnlijkheid 9 uur over doen.

Dus; vroeg het bedje in en vroeg er weer uit morgenochtend. 5 uur staat het wekkertje ingesteld. Je moet er wat voor hebben he?

• 11 Juni 2015 - 07:48

Pa En Ma De Hoop:

Goedemorgen Niels en Mariska, ach 5 uur opstaan, tis een eitje voor degene die dat altijd moeten doen..... Ha ha. Wij lezen dat het weer wel wat weg heeft van Nederland, dan heel heet en dan weer regen enzo. Wij hebben nu ook tropische warmte, en daarna schiet het weer naar beneden. Verleden week was dat hier ook zo. Ja Niels, we hebben je zien staan bij de truck!! Goede reis morgen, tis een flink stuk zo te lezen. Groeten