Addo, dag 2 - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van mariska gier - WaarBenJij.nu Addo, dag 2 - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van mariska gier - WaarBenJij.nu

Addo, dag 2

Door: Mariska en Niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

27 April 2014 | Zuid-Afrika, Addo

Vandaag gaan we naar het Addo Elephant Nationaal Park. We checken in bij de gate van het park, dat zich op nog geen 1,5 kilometer vanaf ons verblijf bevindt en rijden het park binnen. Bij de receptie kopen we een plattegrond en dan gaan we op zoek naar wilde dieren.

We komen een heleboel dieren tegen. We moeten wel goed kijken, want soms is het door de dichte begroeiing lastig iets te zien. We zien buffels, apen, struisvogels, zebra's, vele soorten herten, zwijnen, neushoorns en olifanten. Van de laatste hebben we veel verschillende groepen gezien. We hadden steeds geluk bij het spotten van de olifanten, want wij hadden steeds het beste plekje met de auto. Nadat wij de auto stil hadden gezet om de olifanten te observeren en te fotograferen, kwamen er steeds meer auto's bij. En die hadden natuurlijk een minder goede plek, vanwaar ze het allemaal minder goed konden zien. Lucky We...

Ook wij hebben nu het spelletje met de olifanten gespeeld. Een grote olifant stapt de weg op en drijft onze auto naar achter. De auto's die achter ons rijden, zetten ook hun auto in de achteruit. En dan zien we een touringcar aan komen rijden. De olifant blijft het spelletje leuk vinden, want hij laat ons er absoluut niet langs. Hij blijft onze auto naar achter duwen en ook de andere auto's en de touringcar. De auto's zijn echter sneller met het achteruitrijden en dan besluiten we om net als de andere auto's, de auto om te keren en de andere kant op te rijden. De touringcar kan hier echter niet keren en voor hem zit er dan ook niets anders op dan langzaam achteruit te blijven rijden. De olifant komt gevaarlijk dicht in de buurt van de bus. En dan heeft de olifant er genoeg van. Het spelletje is afgelopen. Hij loopt de weg af, richting de bomen en alle auto's, de touringcar en wij kunnen onze weg weer vervolgen.

Het is een fijne dag, waarbij we genieten van al het wild dat we tegenkomen. Helaas zien we ook vandaag geen leeuwen. Maar gelukkig hebben we wel veel ander wild gezien.....

• 29 April 2014 - 21:24

Pa En Ma De Hoop:

aangezien jullie nu weer geen leeuwen hebben gezien ga je denken dat de leeuw mischien een uitstervend dier is in afrika????