Stormsrivier, dag1 - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van mariska gier - WaarBenJij.nu Stormsrivier, dag1 - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van mariska gier - WaarBenJij.nu

Stormsrivier, dag1

Door: Mariska en Niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

28 April 2014 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Vanmorgen werden we weer gewekt door het geluid van de vogeltjes en worden we verrast met een mooie oranje/roze lucht. Ik neem een handdoek mee onder mijn arm en ik loop naar de buitendouche. Op mijn slippers, zodat ik geen koude voeten krijg, draai ik de kraan open. Na een paar minuten komt er stoom van het water af en stap ik onder de douche. Terwijl ik sta te douchen, zie ik door de boomtakken heen de prachtige lucht. De zon is langzaam aan het opkomen. Het belooft vandaag een mooie dag te worden.

Na het ontbijt laten we de sleutels van onze bush cabin achter bij de eigenaresse en zetten we koers naar het Tsitsikamma National park. We besluiten om bij Port Elizabeth een stop in te plannen en zien, terwijl we onderweg zijn naar het strand, een carwash. Dat is precies wat onze auto nodig heeft. De auto was wit toen we hem in ontvangst namen, maar inmiddels is de auto flink bruin. Aangekomen bij de carwash, vertelt de man die de auto gaat wassen, dat hij nog nooit zo'n smerige auto heeft gezien. We hebben er dan ook goed ons best voor gedaan om de auto zo vies te krijgen. We hebben over flink wat gravel- en zandpaden gereden. Met drie man sterk, een aantal sponzen en een flinke dosis spray, lukt het de mannen om de bruine saus van de auto te vegen en de auto weer de kleur te geven die het had, wit. Met alleen een beetje water, lukt het niet de saus te verwijderen. De mannen moeten flink boenen. Na een halfuurtje begint de auto al zijn kleur een beetje terug te krijgen.

Wij staan ondertussen lekker in het zonnetje te genieten, terwijl de drie mannen druk bezig zijn met het boenen van de auto. Na ruim 50 minuten is de auto dan weer helemaal wit. Hij staat te glimmen in het zonnetje en lijkt weer nieuw. Met vijf man sterk, soppen ze ook de binnenkant van de auto nog even uit. En dan is de auto klaar. We laten de auto nog even voltanken en vertrekken dan richting het strand.

Aangekomen op het strand, blijkt dat er een surfwedstrijd voor kinderen aan de gang is. Het is gezellig druk aan het strand. We zakken neer bij een strandtentje en bestellen hier een brunch. Na de brunch zetten we koers richting Stormsrivier village. Dat is de plek waar we vanavond zullen overnachten.

Bij aankomst in het dorpje, staat ons verblijf al aangegeven: 'Tsitsikamma Backpackers'. Het is een mooi huis, gelegen in een groene tuin. Bij binnenkomst krijgen we een rondleiding door het gebouw. De vrouw, die ons rondleidt, laat ons de gedeelde woonkamer, keuken, bar met pooltafel en badkamer, wc zien. En brengt ons dan naar onze slaapkamer. Het ziet er allemaal netjes en gezellig uit. Echt een plekje waar je je thuisvoelt.

Het is warm weer vandaag en dus besluiten we om onze badkleding aan te trekken en richting het Tsitsikamma Nationaal Park te vertrekken, dat vlakbij onze accomodatie is. We besluiten te gaan hiken naar de suspension bridge. Dat is een hangbrug van 77 meter over de stormsriviermond. Een pad van een kilometer leidt ons, langs de kust naar de brug. Het uitzicht op de kliffen en de de zee die hier tegenaan slaat, zorgt ervoor dat het een mooi plaatje is. Wat een prachtige plek hier.

Dan nemen we hetzelfde pad weer terug en leggen we ons handdoekje op het strand. In de avond wordt er voor ons gekookt door het personeel van ons backpackers paradijs. Voor nog geen 5 euro, hebben we een heerlijke chickencurry voor onze neus staan. En hij smaakt voortreffelijk. 'S Avonds kijken we wat tv in de woonkamer, poolen wat en voeren we gesprekken met de andere backpackers. Wat is dit een fijne plek....

• 29 April 2014 - 21:20

Pa En Ma De Hoop:

wat lees ik hier een relaxse dag. Dus dat is ook nog mogelijk... Groeten Pa en ma