hoedspruit - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van mariska gier - WaarBenJij.nu hoedspruit - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van mariska gier - WaarBenJij.nu

hoedspruit

Door: mariska en niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

13 April 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Om 7 uur vanmorgen werden we gewekt door onze wekker. Een nieuwe dag is weer aangebroken. We pakken onze bagage weer in en vertrekken richting de eetzaal. Ons ontbijt is ditmaal vrij eenvoudig. We hebben 45 minuten moeten wachten op een klein bordje , met scrambled egg. Misschien is dit gewoon heel afrikaans?
Na het ontbijt vertrekken we richting Heartsenburg om daar een canopy tour te doen. De weg ernaar toe is magisch. Mooie wegen leiden ons door de bergen heen. De omgeving is enorm groen en het lijkt wel of de bergen een voor een mooier worden. Er is weinig verkeer op de weg te bekennen. Onderweg komen we vrouwen tegen met tassen op hun hoofd en hele gezinnen die langs de weg staan te wachten, tot iemand ze mee wil nemen. Na een mooie rit komen we uiteindelijk aan bij de plek waar we de canopy tour gaan doen. Na een korte uitleg en een wandeling naar beneden worden we vastgeklikt aan een kabel en sjoeven we met een snelheid van platform naar platform. We vliegen, gezekerd aan een kabel, over watervallen en langs bergwanden, over bomen en rivieren. De omgeving is betoverend. Gelukkig hebben we dit allemaal vast kunnen laten leggen, door onze gids. Ze vond het geweldig om foto's te maken van ons en wij vonden het fijn dat ze dat voor ons wilde doen. Na de canopy tour krijgen we een heerlijke lunch voorgeschoteld. Na nog een korte wandeling door de omgeving, vertrekken we weer met de huurauto. We rijden langs mango en theeplantages. We stoppen uiteindelijk bij de grootste boom ter wereld. Deze boom is meer dan 4000 jaar oud en in de boom is een pub gevestigd. Wat is dat een aparte belevenis, om in een boom een biertje te kunnen drinken, magisch.
En dan besluiten we om richting onze lodge te rijden. De avond ervoor hebben we een mailtje gekregen, dat de toegangsweg door het slechte weer de afgelopen weken, niet begaanbaar is en hebben we een omleiding gekregen. Gelukkig lukt het ons redelijk om de aanwijzingen op te volgen. Op een gegeven moment komen we bij een zwart hek. Op dit hek staat aangegeven dat er zich achter dit hek, wilde dieren bevinden. Het hek moet na de doorgang, weer gesloten worden. Onderweg naar de lodge zien we helaas geen dieren. Het lijkt wel of we in een klein paradijsje belanden. We worden naar een huisje gebracht met een schattige inrichting. We hebben zelfs een eigen keuken, maar zijn niet van plan om zelf te gaan koken. Vanavond gaan we lekker uit eten. Terwijl we aan het zwembad liggen, zie ik ineens uit mijn ooghoek een hert aan komen lopen, en dan zie ik er nog een, en nog een. De dieren lopen hier gewoon op het terrein rond, wat een appart idee. Ook nemen we een kijkje bij de rivier die vlakbij ons huisje stroomt. Hier zwemmen krokodillen en nijlpaarden. In deze rivier neem je niet voor je lol een duik.....

• 14 April 2014 - 21:10

Pa En Ma De Hoop:

Lieve niels en mariska. Zo te lezen hebben jullie in een paar dagen al weer heel wat gezien en gedaan..... Hedrten gezien....... wij zijn net terug uit apeldoorn waar we ook regelmatig borden zijn tegengekomen dat we herten zouden kunnen zien maar... niets gezien hoor, zitten we dus duidelijk in het verkeerde werelddeel. ha ha.... Bedankt voor het geschreven en tot schrijfs. lieve groeten pa en ma

• 16 April 2014 - 21:34

Esther En Charlotte:

Zo jullie hebben al heel wat mee gemaakt! Egt super gaaf dat jullie aan zo'n kabelbaan hebben gehangen. We zijn benieuwd naar alle foto's.