27 juni, camper inleveren los angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu 27 juni, camper inleveren los angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu

27 juni, camper inleveren los angeles

Door: Mariska en Niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

27 Juni 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Ons vertrouwde wekkertje gaat weer af en we worden wakker op de parkeerplaats in Los Angeles. Vandaag moeten we de camper inleveren voor elf uur in de ochtend, dus dat betekent dat we puin gaan ruimen vandaag en onze koffers in moeten pakken. Alle kleding en overige spullen gooien we in de koffers. In de kastjes boven de eethoek staat nog een hoop voorraad eten. We hebben nog wat blikken groentes over, rijst, macaroni, prego saus, chocoladesaus en nog veel meer. Om dit in de prullenbak te gooien vinden we zonde, maar nodig hebben wij het in elk geval niet meer. We stoppen alle voedselvoorraad in tassen en besluiten het te bewaren, zodat we het later kunnen weggeven aan een zwerver.

Als alle spullen zijn ingepakt is het tijd om de camper uit te soppen. Het resultaat is dat hij weer blinkt zoals nooit tevoren. Afval dumpen we in een prullenbak op de parkeerplaats. En dan is het tijd om onze camper in te gaan leveren. Maar voordat we de camper inleveren, rijden we langs de autoverhuur vlakbij het vliegveld. Tijdens ons verblijf in Los Angeles hebben we natuurlijk wel vervangend vervoer nodig en niet zomaar vervangend vervoer. We moeten er natuurlijk wel wat op voorruit gaan. Als we bij de autoverhuurder aankomen mogen we zelf een auto uitzoeken uit onze geboekte categorie. We bekijken alle auto´s eens aandachtig en kiezen dan voor de ´chevrolet Camaro´ cabriolet uitvoering. Een mooie rode sportieve auto, die laag op zijn bandjes staat, waardoor die dicht bij de grond ligt.

Tsja en dan is het vechten geblazen. Want wie brengt de camper terug naar de camperverhuurder en wie rijdt er in de Camaro? Natuurlijk, ik rij in de Camaro weg en Niels als camperexpert zorgt ervoor dat de camper zonder schade bij de camperverhuurder aankomt. Aangekomen bij de camperverhuurder, Cruise Amerika, blijkt alles gelukkig snel afgehandeld te zijn. Er is geen schade door ons gemaakt en behalve de kosten voor de benzine, krijgen we de rest van onze 500 euro borg terug.

De twee kleine handbagage koffers leggen we in de kofferbak van de Camaro en de grote bagage gaat op de achterbank. En dan rijden we met onze Camaro met piepende banden van het terrein af, op weg naar het hotel. We hebben een hotel geboekt in de buurt van het vliegveld. Hier zijn de hotels goed, luxe, betaalbaar en weten we zeker dat we in een goede wijk zitten. En natuurlijk kunnen we hier af en toe vliegtuigjes kijken.

Als we aankomen bij het hotel is het pas 10 uur. Er is nog geen kamer voor ons vrij, dus dat betekent dat we onze bagage wel kunnen uitladen, maar even op moeten slaan bij de bagageopslag. Dit doen we dan ook. We frissen ons wat op in de Restrooms en dan stappen we weer in onze Camaro.

Ditmaal gaan we op weg naar Hollywood. Het is vandaag een bewolkte dag, met af en toe een zonnetje. Met het cabriootje open, scheuren we door de stad. Dat is wel eventjes anders rijden dan met een campertje van 9 meter onder je kont. Op de weg is het druk, terwijl het zaterdagochtend is. Als je zou zeggen dat het spits was op een doordeweekse dag, zou je het geloven. Grote stukken rij je hier op de Highway en andere stukken gewoon op de provinciale wegen, door de drukke stad zelf heen.

Na een tijdje komen ineens de letters ‘Hollywood’ tevoorschijn op de heuvel voor ons. Dat betekent dat we er bijna zijn aanbeland. Als we bijna bij de Hollywood Boulevard zijn, blijkt de weg afgesloten te zijn. We besluiten om de auto in een parkeergarage te parkeren en vanaf daar te gaan lopen.

Maar als we onze auto hebben geparkeerd horen we ineens muziek. We lopen naar de rand van het dak van de parkeergarage en kijken de straat in. En dan zien we daar een heleboel mensen op straat lopen. Ze dansen op muziek en hebben allemaal andere pakjes aan. Het lijkt wel Carnaval. We vragen het aan een Amerikaanse man die ook vol bewondering staat te kijken naar de optocht en verteld ons dat er inderdaad een Carnavalsoptocht is door de Hollywood Boulevard. Het ziet er gezellig uit en we besluiten om er dan ook een tijdje naar te kijken.

Na een poosje kopen we een kaartje om de parkeergarage weer uit te rijden, want de Hollywood Boulevard blijkt lang te zijn. Heel lang. Naar de plek waar wij willen zijn is het nog 5 kilometer wandelen. Dat is ons iets te gek en dus besluiten we om gewoon lekker met het Camarootje te gaan.
En dan rijden we op de ‘place to be’; the walk of fame. We parkeren onze auto weer in een garage en lopen vanaf hier de boulevard op. Onder onze voeten bevind zich een stoep met grote antraciete glimmende tegels, waarop sterren te zien zijn, met gegrafeerde namen. Vele bekende namen zijn hier te lezen; Celine Dion, Michel Jackson, Mickey Mouse en vele vele andere namen. De straat is lang en er liggen dan ook duizenden sterren op de stoep.

Op straat zijn een heleboel straatartiesten te vinden. De één maakt muziek, de ander is verkleed en wil graag met je op de foto en weer een ander voert een dansact op. Al die verschillende mensen zorgen voor sfeer op straat. Er zijn een hoop toeristen op de been en de winkels en restaurants zijn daar dan ook goed op ingespeeld. De carnavalsoptocht die we vanmorgen hebben gezien, komt ook hier langs. En dat maakt dat het een gezellige boel is op straat.

Bij een Mexicaans restaurantje bestellen we een tortilla. En die smaakt goddelijk. Terwijl we de tortilla eten, hebben we een mooi uitzicht vanaf onze tafel op de carnavalsoptocht. Later die middag besluiten we om bij Madam Tussaud een kijkje te nemen. We willen natuurlijk wel even wat sterren spotten nu we in Hollywood zijn, ook al zijn ze opgetrokken uit was. De beelden in het museum zijn net echt. Elke ster staat zo geposeerd dat je er leuk mee op de foto kunt.

Na een tijdje moet ik even naar de wc en Niels neemt plaats op een lege barkruk, een klein stukje bij een andere ster van was vandaan. Hij zit zo stil op zijn stoel dat er na een tijdje een paar chinezen naast hem gaan staan. Iemand anders maakt een foto van Niels met de chinezen en dan gaat Niels ineens verzitten. De Chinezen schrikken zich een hoedje. Ze dachten dat Niels ook een wassen beeld was. Ik lag in een deuk toen ik het verhaal van Niels hoorde nadat ik van het toilet af kwam.

Inmiddels loopt het al tegen de avond en besluiten we om terug te rijden naar het hotel. Hier checken we in, laten we onze auto Valet parkeren en worden de koffers naar onze kamer gebracht. Vanavond zijn we niet veel van plan. We frissen ons wat op in de kamer en besluiten om daarna uit eten te gaan in het restaurant van het hotel.

We duiken vanavond lekker op tijd ons bedje in, zodat we er morgen weer tegenaan kunnen…..

Tags: los angeles