komatipoort - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van mariska gier - WaarBenJij.nu komatipoort - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van mariska gier - WaarBenJij.nu

komatipoort

Door: mariska en niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

16 April 2014 | Zuid-Afrika, Komatipoort

Na ons zelfgekookte ontbijtje in de gaarkeuken, verlaten we de boerderij en rijden we richting het krugerpark. Het is acht uur in de ochtend als we bij de gate van het krugerpark aankomen. Na wat papierwerk en een check van de auto mogen we door de gate en gaan we op zoek naar dieren. Vandaag gaan we proberen om ze zelf te spotten. We mogen op de asfaltwegen 50 km per uur rijden en op de gravelwegen 25 tot 40 km per uur. De afstanden tussen de verschillende kampen is groot. Over een klein stukje op de kaart doen we al een ruim een uur. In het begin is het rustig met de dieren. Maar na een tijdje laten ze zich zien. We zien nijlpaarden, neushoorns, apen, hyena's, vogels, giraffen, zebra's, schildpadden, krokodillen, olifanten en nog veel meer. We hebben geluk dat we zoveel dieren zien. Vaak spotten we ze zelf en soms helpen anderen ons, doordat we auto's stil zien staan op de weg. Als een auto stil staat, dan weten we dat de dieren meestal in de buurt zijn.

En dan zien we ineens weer een paar auto's stil staan. Terwijl we dichterbij komen, zien we een olifant staan. Hij loopt wat in het rond en duikt dan achteruit de struiken in. Maar dan ineens komt hij weer tevoorschijn. Hij loopt regelrecht op een auto af. De auto zet hem direct in in zijn achteruit, maar de olifant blijft de auto volgen. Wij besluiten om de olifant te volgen, net als de auto's die voor ons rijden. De auto's aan de andere kant, worden door de olifant steeds verder naar achter verdreven. Dit gaat zo honderden meters door en dan besluiten de auto's waar de olifant op af loopt, maar gewoon te keren. Wij hopen dat de olifant weer de bosjes in gaat, zodat we er eindelijk langs kunnen. Een ranger die ons tegemoet komt rijden, vertelt ons dat de olifant dit als een spelletje ziet, auto's verdrijven en bang maken. Nou, dat lukt hem aardig. Na een poosje duikte de olifant de bosjes weer in en besluiten we om er eindelijk langs te rijden.

Na het avontuur met de olifant zien we nog een heleboel andere dieren. Om vijf uur in de middag verlaten we het krugerpark weer en gaan we richting komatipoort. In het centrum doen we boodschappen en dan rijden we naar onze lodge. Het is een lodge voor backpackers. Het is authentiek afrikaans aangekleed. We mogen gebruik maken van de woonkamer en de keuken. Er zijn nog een aantal andere gasten aanwezig, die druk aan het kokkerellen zijn. Het is hier gezellig en we hebben een prima kamer Hij is ruim en leuk aangekleed.

Morgenochtend vertrekken we naar Swaziland. Daar hebben we geen internet, dus er volgt weer een berichtje over een paar dagen.

• 16 April 2014 - 22:40

Esther En Charlotte:

Zoo dus jullie hebben al bijna de big 5 gespot! Wel gevaarlijk dat die olifant daar zo stond. Maar wel mooi dat je die olifant van zo dichtbij kon meemaken. Gelukkig hebben ze jullie niet aangevallen.

• 17 April 2014 - 06:20

Sven Sabrina Chloe :

Niels en Mariska

Het gaat zo te lezen goed en leuk daar

Mooi zo.

Veel plezier nog

Groetjes

• 17 April 2014 - 07:50

Pa En Ma De Hoop:

nou nou , aangezien jullie nog maar een week weg zijn en er nog verschillende weken volgen... als dat op deze wijze doorgaat mariska, dan ga ik maar eens even een uitgever tippen... ha ha ... Meid, wat kun je leuk en spannend schrijven..... Dus hopelijk weer over een paar dagen. Het ga jullie goed. Liefs Pa en ma

• 18 April 2014 - 09:57

Aart En Leonie:

Ha Niels en Maris,

Wat klinken die verhalen fantastisch en avontuurlijk! Het leest idd als een boek;-). Baje dankie voor het delen van jullie ervaringen. Geniet van de mooie natuur, indrukwekkende dieren en de verrassende cultuur.
    Liefs,
    Aart en Leeuw

• 20 April 2014 - 10:55

Kees & Lisa:

Hee Niels & Mariska,

Super leuk om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben!
    Echt hartstikke leuke verhalen die je schrijft Maris.

Geniet er van met ze 2-en en we blijven jullie verhalen goed in de gaten houden :)

Groetjes,
    Kees en Lisa