Rondvaart marina en souk madinat - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van mariska gier - WaarBenJij.nu Rondvaart marina en souk madinat - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van mariska gier - WaarBenJij.nu

Rondvaart marina en souk madinat

Door: Mariska en niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

16 December 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Als we smorgens opstaan, staat het zonnetje door de gordijnen heen, de kamer in te schijnen. Als we de gordijnen open schuiven en op het balkon staan, zien we een strak blauwe lucht. Het is voor het eerst dat we Dubai in het licht zien, want gisteren kwamen we aan toen het al bijna donker was. We kunnen de zee nu echt zien, net als de burj el arab in het licht.

We frissen ons op en vertrekken dan richting de ontbijtzaal, waar ons een uitgebreid ontbijt staat op te wachten. Je kunt er eieren laten bakken, maar ook verse broodjes, croisantjes enz. krijgen. Het ziet er allemaal heerlijk uit. We laten het ons dan ook heerlijk smaken.

Na het ontbijt halen we onze zwemkleding op in onze kamer en gaan we met de lift naar het zwembad. Hier liggen de handdoeken al voor ons klaar. Het is een groot zwembad met uitzicht op zee. Het zwembad ligt voor het grootste gedeelte in de schaduw en dat is maar goed ook. Want in de zomer kan het soms wel 50 graden worden buiten. Dan krijgen ze het zwembad bijna niet gekoeld. Gelukkig is het nu maar een graad of 25. Het water heeft een aangename temperatuur. Dan zoeken we ons zonnebedje in de zon op en laten we de zon lekker op ons huidje branden.

Tot net na het middaguur blijven we heerlijk bij het zwembad in de zon liggen. Dan nemen we een douche in onze kamer en kleden we ons aan om vervolgens de stad in te gaan. We stappen weer op de metro, en stappen 5 minuten later uit bij het grootste winkelcentrum van de wereld: mall of the emerates. Hiervandaan vertrekt de hop-on hop-of bus waarmee we een gedeelte van de stad zullen bekijken.

Met de bus rijden we naar Dubai Marina. We stappen uit en wandelen wat op de promenade. Ook bij daglicht ziet de Marina er magisch uit. Vervolgens besluiten we om een dhow cruise te gaan doen over het kanaal van de marina. Vanaf het water krijg je een nog betere indruk van hoe groot en indrukwekkend de marina is. We zien het ene na het andere indrukwekkende gebouw. De boot vaart helemaal tot aan zee, zodat we ook zicht krijgen op de burj el arab en de skyline van dubai (of beter gezegd: een klein gedeelte van de skyline) Na een uur zijn we weer terug op de opstapplek.

Hiervandaan lopen we een stukje om vervolgens weer in de hop on hop of bus te stappen. Onderweg zien we weer de meest mooie hotels en gebouwen. Bij souk madinat stappen we uit de bus. In de souk wordt van alles verkocht; traditionele kleding, sieraden, tapijten en nog veel meer. Eenmaal buiten komen we terecht in 'wat het lijkt een traditioneel dorpje', vol met restaurants en barretjes. Daarlangs lopen kleine watertjes. Inmiddels is de zon onder en gaan alle lampjes branden. De lampjes reflecteren in het water, dit geeft een magisch effect.

Vanaf een van de vele bruggetjes kunnen we het 7 sterrenhotel: burj el arab goed zien. s Avonds  verandert het gebouw dat gebouwd is in de vorm van een schip, van kleur.

Daarna vinden we het tijd om even te shoppen, dus laten we ons door een taxi brengen bij de mall of the emerates. Niels scoort hier een paar kledingstukken. Dan besluiten we even terug te gaan naar ons hotel, om ons op te frissen en te verkleden.

Na zo'n dagje hebben we best wel honger gekregen. We eten wat in een van de restaurants in ons hotel. En dan, jawel, vertrekken we weer naar de mall of the emerates. Ditmaal besluiten we om een kijkje te nemen bij de skibaan. Ja, je leest het goed. Je kunt hier gewoon skieen, midden in de zomer. We laten ons tegoed doen aan alle luxe die hier te vinden is. Vooral de duurde winkels hebben in dit winkelcentrum een plekje gekregen. De mensen die hier lopen zijn heel verschillend. Er zijn sjeiks, vrouwen in burka, maar je vind ze ook met gewone hoofddoeken of helemaal niets. Soms vind je er een toerist, die zich kleed naar europese maatstafen en geen rekening houd met de cultuur en gebruiken van de overwegend moslimbevolking van dit land. Het overgrote deel van de mensen heeft op zijn minst de schouders en knieeen bedekt.

Op een van de terassen drinken we een kopje koffie en dan vertrekken we weer terug naar het hotel. Hier gàan we nog even naar de skylounge voor het uitzicht en dan is het tijd om naar bed te gaan.

• 17 December 2016 - 20:33

Marius: