26 juni, santa monica - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu 26 juni, santa monica - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu

26 juni, santa monica

Door: Mariska en Niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

26 Juni 2015 | Verenigde Staten, Santa Monica

Vanmorgen vroeg, na een ontbijtje bij de Starbucks verlaten we het hotel. We lopen naar onze camper, die we trouwens tijdens het gehele verblijf hebben kunnen zien staan vanuit ons hotelkamer op het parkeerterrein ver beneden ons. Bij het openen van de deur komt de warmte ons tegemoet.
De koffers zetten we in de camper, het motortje starten we en dan is het tijd om Las Vegas te verlaten en richting Los Angelas te rijden. Het is een ritje van bijna 5 uur. Met zijn tweeën is zo’n ritje goed te doen. Het landschap is voornamelijk dor, een echte woestijn. Na een paar uurtjes rijden begint er langzaamaan wat leven te komen in de omgeving. We komen regelmatiger wat steden tegen en de huizen die we zien worden ook steeds luxer.

Ook op de weg wordt het steeds drukker en jawel, we staan zelfs in de file. In het hele land heb je geen last van files, behalve in de steden. We rijden op een vijfbaansweg, met een klein gangetje. Los Angeles rijden we voorbij en we rijden door naar Santa Monica. Dat is een strandstad, die naast Los Angeles ligt. Los Angelas is trouwens de twee na grootste stad van de Verenigde Staten. Ook niet heel gek al die drukte natuurlijk. Rijden met een camper in de stad is niet ideaal. Auto’s houden hier geen rekening met jou als camper en er wordt regelmatig van baan gewisseld. Vooral in Santa Monica is het een sport om te rijden met de camper. We komen dan ook geen andere campers tegen. Maar ja, Niels achter het stuur….. Inderdaad, dan kom je er wel.

Parkeren in de stad is ook nogal lastig met zo´n camper. Bovendien hebben we nog geen camping en rijden we eerst op zoek naar een camping. Die blijken er niet veel te zijn in de stad, een beetje jammer. We rijden de stad uit en rijden naar een camping die aan het strand ligt. Maar als we hier aankomen blijkt de camping al vol te zijn. Opties voor andere campings zijn er. De dichtstbijzijnde camping is 45 kilometer verderop. Dan volgt 65 kilometer, 80 kilometer en meer. Echt veel zin om nog zo veel te rijden hebben we niet en daarom besluiten we om de camper op de parkeerplaats te parkeren en lekker naar het strand te gaan.

Op het strand is het aangenaam. Het is wel even een overgang van 44 graden naar 26 graden. Af en toe staat er een frisse wind van zee. Zelfs na een paar uur ben ik er nog niet aan gewend, terwijl Niels heerlijk ligt te verbranden in zijn rode zwembroek. Na een paar uurtjes vinden we het strand mooi geweest en wagen we ons met een ritje naar het centrum van Santa Monica. We zoeken een parkeerplaats, wat best een sport is met onze 9 meter lange camper. Maar uiteindelijk vinden we een plekje en wandelen we naar het centrum.

Het centrum is gezellig en we struinen dan ook lekker door de winkelstraten. We eten een ijsje op een terrasje en kijken naar een straatact die wordt opgevoerd door een groep jongens. Ze dansen en springen over mensen heen. Ze zijn leuke entertainers. Dan wandelen we nog even over de wereldberoemde pier, waar ook direct het eindpunt van de route 66 is te vinden.

´s Avonds besluiten we om de auto op een parkeerplaats ergens in de stad neer te zetten. Het zoeken naar een camping zien we niet meer zo zitten. En op die manier staan we lekker een nachtje gratis.
Het is onze laatste nacht in de camper. Vanavond pakken we niks meer in. We zullen ons wekkertje vroeg zetten en morgen de hele camper uit gaan mesten.

Tags: santa monica