19 juni, bryce canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu 19 juni, bryce canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van mariska gier - WaarBenJij.nu

19 juni, bryce canyon

Door: Mariska en Niels

Blijf op de hoogte en volg mariska

19 Juni 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Rond een uurtje of 8 gaat het wekkertje en starten we weer aan een nieuwe dag. Vanmorgen reizen we af naar Bryce Canyon. Dat is ongeveer 3 uurtjes rijden. Een makkie vandaag dus. Onderweg rijden we nog even langs de Wallmart en slaan we weer even wat wijn en bier in. (Meer hebben we niet nodig; grapje) En dan komen we rond 2 uur aan in Bryce Canyon City. Vandaag moeten we het extra uurtje weer inleveren en gaan we weer vooruit in de tijd. Bij de camping die het dichtst bij het park ligt, en bovendien als goede camping stond aangegeven in mijn reisgids, vragen we of ze plek voor ons hebben. Alle camperplekken blijken al vol te zitten. Maar we mogen ook met onze camper het tentenkamp gaan staan. We hebben daar dan wel geen aansluiting voor water en elektriciteit, maar voor een nachtje vinden we dat geen probleem.

We mogen zelf een plekje uitzoeken op de camping en kiezen een mooi plekje op een groot grasveld. Dan pakken we onze tas in met drinken voor onderweg en lopen we naar de voorkant van campingterrein. Daarvandaan vertrekt er een shuttlebus het park in. Vandaag kiezen we ervoor om dat eens uit te gaan proberen en laten de camper lekker op z’n plekkie staan.

Bryce Canyon is niet een heel groot park en is prima in een dagje te bezoeken. Er zijn verschillende stops waar je uit kunt stappen en waarvandaan je een hike kunt beginnen. We rijden eerst met de bus naar Bryce point. Dit is de eindhalte van de shuttlebus. Hier stappen we uit en zien we de enorme rode rotspilaren met honderden bij elkaar staan. Dit is waar het park bekend om staat. Eigenlijk is het geen echte canyon, maar een kalkplateau. (2018-2748 meter hoog) Erosie heeft ervoor gezorgt dat er enorme rotspilaren zijn uitgeslepen. Het landschap is betoverend.

Dan nemen we de bus naar Inspiration point, waarvandaan we naar Sunset point hiken. Het pad voert vlak langs de canyon en loopt bijna helemaal rondom, waardoor je steeds een ander uitzicht hebt op de rotspilaren. Dennenbomen zorgen voor een beetje groen tussen alle rotsen. We nemen de bus naar nog een aantal stopplekken en dan gaan we met de bus terug naar onze camping.

We halen onze zwemspullen op en vertrekken naar het buitenzwembad. Een heerlijke verkoeling met dit weer. Op dit moment is het ruim 30 graden en dan zitten we al minstens 2500 meter boven de zeespiegel. Dus kun je nagaan hoe warm het is, al zou je nog wat lager zitten.

’s Avonds koken we een lekkere maaltijd en steken we ons kampvuurtje aan. Biertje en wijnte erbij en genieten maar.